Αρχική

Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2013

Τρόποι βελτίωσης του κυκλοφορικού στα πόδια


Απλές τεχνικές για την τόνωση της ροής αίματος στα πόδια
Γράφει ο
Βασίλης Παπασπύρος
Δημοσιογράφος
Τρόποι βελτίωσης του κυκλοφορικού στα πόδια
O πόνος στην γάμπα, το τσούξιμο στα δάχτυλα των ποδιών και τα πρησμένα πόδια, μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από μια ενόχληση στο τέλος της ημέρας. Τα άλγη και οι πόνοι στα κάτω άκρα, συνήθως προκαλούνται από την κακή κυκλοφορία. Ωστόσο, μπορείτε να ανακτήσετε την δύναμή σας ή και να βελτιώσετε τη συνολική εικόνα των ποδιών σας, χρησιμοποιώντας απλές τεχνικές για την τόνωση της ροής του αίματος.
-Περπάτημα/Διατάσεις
Η άσκηση είναι ο νούμερο ένας τρόπος για την βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος στα πόδια και στα άκρα τους. Μια απλή καθημερινή βόλτα συμβάλει ευεργετικά στην εν λόγω προσπάθεια και αυτή η εποχή είναι η κατάλληλη. Στους μήνες του καλοκαιριού θα βρείτε όμορφα απογεύματα και βράδια για να ακολουθήσετε μια σειρά από εξαιρετικές ασκήσεις.
Ξεκινήστε με 30-λεπτο γρήγορο περπάτημα. Εάν νιώθετε, ενοχλήσεις κατά τη διάρκεια του περπατήματος, αναπαυτείτε μέχρι ο πόνος να περάσει. Στη συνέχεια, ξεκινήστε πάλι. Αν ακολουθήσετε την συγκεκριμένη τακτική αγωγή και δείτε πως ο πόνος αρχίζει να υποχωρεί, τότε να συνεχίσετε το περπάτημα για περισσότερο χρονικό διάστημα.
Είστε παγιδευμένοι σε ένα γραφείο όλη την ημέρα; Δοκιμάστε κάποιες ασκήσεις την ώρα που κάθεστε, όπως:
  • Περιστροφές αστραγάλου για 15 δευτερόλεπτα.
  • Τραβήξτε το γόνατο προς το στήθος.  Κρατήστε το για περίπου 10 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια, δοκιμάστε το άλλο πόδι.
-Μασάζ
Το μασάζ έχει πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της κυκλοφορίας του αίματος. Ακόμη και ένα απλό μασάζ μπορεί να μας προσφέρει μεγάλη ανακούφιση.
Μερικές συμβουλές: Χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά σας απλώστε λίγο λάδι ή λοσιόν στους αστραγάλους και στις αρθρώσεις των ποδιών. Στη συνέχεια τρίψτε τα σημεία μέχρι να απορροφηθεί το λάδι ή η λοσιόν.
Μια άλλη επιλογή, είναι το βούρτσισμα του σώματος κατά τη διάρκεια του ντους. Χρησιμοποιώντας μια βούρτσα σώματος, κάνετε κινήσεις προς τα πάνω, δηλαδή προς την κατεύθυνση της καρδιάς. Ξεκινήστε από τα πόδια σας και στη συνέχεια κατευθυνθείτε προς τα πάνω. Η τεχνική αυτή ωφελεί επίσης, στην ομαλή κυκλοφορία του αίματος. Αν έχετε ευαίσθητο δέρμα, μπορείτε να δοκιμάσετε μια απαλή βούρτσα ή ένα γάντι ντους, προκειμένου να μειωθεί η τριβή.
-Καλσόν/Κάλτσες
Επενδύστε σε καλής ποιότητας καλσόν και κάλτσες, καθώς βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος στα πόδια, επιτυγχάνοντας συγχρόνως την βέλτιστη κατανομή πίεσης.
Συγκεκριμένα, θα πρέπει να φοράτε ειδική κάλτσα/καλσόν συμπίεσης, για τη θεραπεία από οίδημα και γενικευμένο άλγος. Αυτές οι ειδικές κάλτσες ή καλσόν είναι σφιχτές στο πόδι και τον αστράγαλο, ενώ πρέπει να γίνονται πιο χαλαρές προς το μηρό, για την ομαλή τόνωση της κυκλοφορίας.
Για ορισμένες αγγειακές παθήσεις, οι κάλτσες συμπίεσης επιτυγχάνουν τα ίδια αποτελέσματα με τη χειρουργική επέμβαση.
-Συμπληρώματα Διατροφής
Η λήψη σειράς συμπληρωμάτων διατροφής βοηθά στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος. Η βιταμίνη C, τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα και το ginkgo biloba, είναι γνωστά για τη συμβολή τους στην αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος.
-Καυτερές Πιπεριές
Οι καυτερές πιπεριές μπορούν να βελτιώσουν την περιφερική κυκλοφορία.

Πρόληψη
Εκτός από τα μέτρα που αναφέραμε παραπάνω, υπάρχει και η υιοθεσία ενός υγιεινού τρόπου ζωής, που βελτιώνει τη ροή του αίματος και μειώνει σημαντικά την ταλαιπωρία. Βέβαια, εάν δεν υποχωρεί ο πόνος, το κάψιμο ή η δυσφορία στα πόδια σας και οι  τεχνικές αυτές δεν βοηθούν, τότε είναι αναγκαία η επίσκεψη στον γιατρό σας. Εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία η περιφερική αρτηριακή νόσος ή η φλεβική ανεπάρκεια, μπορεί να οδηγήσουν σε οίδημα, σοβαρή έλκη ή ακόμα και καρδιακή προσβολή.
Βιβλιογραφία
  • Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.
  • Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν.
  • Clarkson, Πρισίλα, Ph.D., F.A.C.S.M. (Πανεπιστήμιο της Βόρειας Αϊόβα).
  • Ezekowitz, Μιχαήλ Δ., M.D., Ph.D. (Yale University School of Medicine).
  • Paul R. Lucas (αγγειοχειρουργός στο Mercy Medical Center στη Βαλτιμόρη, Μέρυλαντ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου