Αρχική

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013

Η καλύτερη λύση για τον πονόλαιμο




Έχετε πονόλαιμο;

Η λύση είναι το αλατόνερο.
Διαλύετε 1/2 κουταλάκι θαλασσινό αλάτι σε 1 φλιτζάνι χλιαρό νερό και κάνετε γαργάρες 3-4 φορές ημερησίως.
Το αλατόνερο είναι καταπραϋντικό και αντισηπτικό, μειώνει τη φλεγμονή, το οίδημα και τον πονόλαιμο, μαλακώνει τη βλέννα και διευκολύνει την αποβολή της.
Εναλλακτικά, αν δεν σας αρέσει η γεύση του αλατιού κάνετε γαργάρες με μείγμα από χλιαρό νερό, φρέσκο λεμόνι και μέλι ή γαργάρες με αφέψημα θυμαριού ή φασκόμηλου ή γαργάρες με χυμό πράσου που είναι πολύ ευεργετικός σε φαρυγγίτιδα.

Το καλύτερο ρόφημα για τον πονοκέφαλο



Διώξτε τους πονοκεφάλους με ένα ρόφημα θαύμα

Πονοκέφαλοι, ημικρανίες...
Οι περισσότεροι άνθρωποι παραπονιούνται ότι παλεύουν καθημερινά με αυτά. Θέλετε οι έντονοι ρυθμοί που κινούμαστε, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, το άγχος, η κούραση...
Η φράση το κεφάλι μου πάει να σπάσει, ακούγεται πολύ συχνά πια. 
Τι μπορείτε να κάνετε όμως για να ηρεμήσετε και να απαλλαγείτε από τον πονοκέφαλο;
Φτιάξτε ένα φυτικό ρόφημα απλά και γρήγορα μόνοι σας στο σπίτι και θα πείτε αντίο στους ενοχλητικούς πόνους.
  • Παίρνετε 1 κουταλάκι του γλυκού  φρεσκοκομμένο τζίντζερ και το βράζετε σε σιγανή φωτιά, σε κατσαρόλα που περιέχει 250ml νερό, για περίπου 5 λεπτά.
  • Αφού, περάσουν τα 5 λεπτά, βγάζετε την κατσαρόλα από τη φωτιά και ρίχνετε μέσα 1 κ.γ ξερό χαμομήλι, καθώς και 1κ.γ ξερά άνθη τίλιου. Δεν τα επανατοποθετείτε στη φωτιά και τα αφήνετε ως έχουν να μουλιάσουν για περίπου 10 λεπτά.
  • Τέλος, ανακατεύετε το μείγμα και το σουρώνετε.
  • Τοποθετήστε το κατευθείαν σε ένα ποτήρι και πιείτε το ζεστό. Αν σας φαίνεται πικρό προσθέστε μέλι.
Πηγή
queen.gr

Έχετε πολλές ελιές;



Τι σημαίνει αν έχετε πολλές ελιές
Όσοι έχουν πολλές ελιές πρέπει να φροντίζουν να τις εξετάζουν συχνά και να μην αμελούν την αντηλιακή τους προστασία.
Η πρόληψη του μελανώματος και του καρκίνου του δέρματος είναι καλύτερη από τη θεραπεία.
Αλλά όσοι έχουν πολλούς σπίλους είναι και τυχεροί.
Επιστήμονες από το King's College μελέτησαν το γενετικό υλικό από 1.800 ανθρώπους που είχαν πολλούς σπίλους (πάνω από 100) και διαπίστωσαν ότι γερνάνε πιο αργά σε σχέση με όσους έχουν λιγότερους σπίλους (κάτω από 25).
Άρα, αν έχετε πολλές ελιές θα δείχνετε και θα είστε βιολογικά πιο νέοι!
Βιβλιογραφία
PREVENTION 08/2011

Τα ιδανικά σνακ για όταν έχετε λιγούρα


Τα καλύτερα σνακ για όταν σας πιάνει λιγούρα
Ας δούμε ποια είναι τα ιδανικά σνακ που μπορούμε να καταναλώνουμε άφοβα όταν μας πιάνει πείνα στο γραφείο:
- Μπάρες δημητριακών
Για όσους δεν μπορούν να αποχωριστούν τα γλυκά, οι μπάρες είναι μία λύση με χαμηλές θερμίδες για να γλυκαθείτε.

- Φρέσκα λαχανικά ή φρούτα
Μπορείτε πάντα να έχετε μαζί σας ένα φρούτο ή ένα μπολ με φρέσκα λαχανικά. Είναι μία απόλυτα υγιεινή λύση με χαμηλές θερμίδες που θα σας χορτάσει.

- Νιφάδες βρώμης
Το ιδανικό σνακ για δίαιτα είναι η βρώμη. Σε μαγαζιά βιολογικών προϊόντων, μπορείτε να βρείτε διάφορα τρόφιμα με κύριο συστατικό τους τη βρώμη.

- Γρανίτες φρούτων
Μη στεναχωριέστε, που δεν μπορείτε να φάτε παγωτό. Η γρανίτα είναι ένα δροσερό σνακ με ελάχιστες θερμίδες που θα ικανοποιήσει την ανάγκη σας για παγωτό.

- Γιαούρτι
Υγιεινό δροσερό και σας χορταίνει. Συνδυάστε το με μέλι ή δημητριακά για πιο γλυκιά απόλαυση.

Πηγή
fe-mail.gr

Εσείς έχετε εφιάλτες;


Γιατί κάποιοι βλέπουν εφιαλτικά όνειρα στον ύπνο τους;
Καμιά φορά, τα αληθινά συναισθήματα αναδύονται ακόμα και στη διάρκεια του ύπνου. 
Όταν τα συνηθισμένα όνειρα δεν μπορούν να εκφράσουν τα συναισθήματά μας, τότε εμφανίζονται οι εφιάλτες. 
Το άτομο που ονειρεύεται μετατοπίζει τον συμβολισμό σε ένα καινούργιο επίπεδο το ψυχωτικό.
Οι δράκοι και τα τέρατα που συχνά βλέπουμε σε ένα όνειρο αποτελούν ψυχωτικό συμβολισμό. Οι εφιάλτες είναι μια νυχτερινή αρρώστια. Γι αυτό το άτομο αισθάνεται τρομερή ανακούφιση όταν ξυπνάει και ξαναβρίσκεται στον πραγματικό καλό κόσμο. Το συναίσθημα μέσα στον εφιάλτη μας ξυπνάει έτσι ώστε το συναίσθημα αυτό να παραμείνει ασυνείδητο με τον ίδιο τρόπο που μερικοί νευρωτικοί διατηρούν ασυνείδητες τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους όλη την ημέρα και δεν τις φέρνουν στην επιφάνεια με τη βοήθεια των αμυντικών μηχανισμών, εκείνων που μας προστατεύουν.
Αν ένα άτομο έχει συνεχείς εφιάλτες, τότε μιλάμε για μια αναβίωση κρυμμένων συναισθημάτων. Γι αυτό και πολλές φορές συνεχίζει να βιώνει τον τρόμο ακόμα και μετά το ξαφνικό ξύπνημά του. Η καρδιά του χτυπάει δυνατά. Οι μύες του είναι τεντωμένοι. Δυστυχώς δεν καταφέρνει να φτάσει στην αναβίωση των πραγματικών συναισθημάτων, στην σύνδεση με την αλήθεια που του προκαλεί τον «πόνο». Αν εκείνη τη στιγμή ήταν κάποιος θεραπευτής κοντά του το άτομο θα βυθιζόταν στις αναβιώσεις του και θα έπαιρνε τον πραγματικό δρόμο για την αναζήτηση των πραγματικών αιτίων της συναισθηματικής ταραχής, στην εύρεση του πραγματικού εαυτού.
Γιατί μερικοί εφιάλτες επαναλαμβάνονται συνέχεια;
Ένα κακό όνειρο που επαναλαμβάνεται συνέχεια είναι ένα συναίσθημα που παραμένει και εκφράζεται με τον ίδιο τρόπο ξανά και ξανά. Μπορεί η επανάληψη να συνεχιστεί ακόμα και για χρόνια! Μοιάζει με επίθεση από έναν εχθρό που επαναλαμβάνεται και κάθε φορά μια εμπλοκή στο όπλο σταματά «το έγκλημα». Και κάθε φορά στην επίθεση η δυνατότητα διαφυγής είναι περιορισμένη.
Μονάχοι και αβοήθητοι στον εφιάλτη όπως και στην πραγματική ζωή;
Τι σημαίνει άραγε το ότι δεν μπορούμε να ξεφύγουμε; Μήπως το ότι δεν υπάρχει κανείς στην πραγματικότητα να μας βοηθήσει να διαχειριστούμε το πρόβλημά μας, τα καθημερινά μας συναισθήματα;
Στο όνειρο το άτομο βρίσκεται ολομόναχο συνήθως, όπως ολομόναχο βρίσκεται και στον πραγματικό κόσμο.
Από τον Δρ. Άρθουρ Τζάνοφ.
ψυχολόγος, συγγραφέας και ψυχιατρικός κοινωνικός λειτουργός
Πηγή
boro.gr


Εφήβαιο


To εφήβαιο είναι μια ενδιαφέρουσα τριγωνική περιοχή

Εφήβαιο είναι η τριγωνική περιοχή στο κάτω μέρος του υπογαστρίου που καλύπτεται από στην περίοδο της εφηβείας και κατόπιν, αν και πολλοί κάνουν αποτρίχωση ολική ή μερική για λόγους υγιεινής, αλλά και λόγους αισθητικής.
Το εφήβαιο σχηματίζεται από μια διόγκωση δέρματος που βρίσκεται μπροστά και πάνω από την ηβική σύμφυση, περιέχει δε μεγάλη ποσότητα λίπους και χαλαρού συνδετικού ιστού.
Το δέρμα στην περιοχή αυτή φυσιολογικά σκεπάζεται από άφθονη τριχοφυϊα από την εποχή της ήβης και μετά, που συνήθως καλύπτει μια τριγωνική επιφάνεια, με βάση μια οριζόντια γραμμή που σχηματίζει την ηβική πτυχή.
Στη γυναίκα οι τρίχες, συνήθως, σταματούν μέχρις αυτό το ύψος, το οποίο αποτελεί και το πάνω όριο του εφηβαίου, ενώ στον άνδρα η τριχοφυΐα συνεχίζεται κατά μήκος της λευκής γραμμής μέχρι τον ομφαλό, αποτελούμενη όμως πια από τις συνηθισμένες τρίχες του σώματος, που είναι λιγότερες και αραιότερες από εκείνες του εφηβαίου.
Διαβάστε για την αποτρίχωση γεννητικών οργάνων
emedi sex education

Η ευφυΐα είναι κληρονομική


Για τον βαθμό ευφυΐας μας «φταίνε» οι γονείς μας

Μέχρι και το 40% της εξυπνάδας μας είναι κληρονομικό, σύμφωνα με τη μεγαλύτερη έως σήμερα μελέτη παιδικής ευφυΐας, που έγινε σε τέσσερις χώρες.
Χρησιμοποιώντας γενετικό υλικό και τεστ ευφυΐας 18.000 παιδιών από την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, τη Βρετανία και την Ολλανδία, οι επιστήμονες βρήκαν ότι η εξυπνάδα οφείλεται σε γενετικούς παράγοντες σε ποσοστό 20%-40%. 
Σύμφωνα με τα ευρήματά τους, το γονίδιο FNBPL1 είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον βαθμό ευφυΐας στην παιδική ηλικία. Το ίδιο γονίδιο είναι αυτό που «προβλέπει» την ευφυΐα των ενηλίκων. Βέβαια δεν εντοπίστηκε συγκεκριμένος γονιδιακός πολυμορφισμός που να παίζει σημαντικό ρόλο στην εξυπνάδα των παιδιών. Όμως, οι ερευνητές εξετάζοντας συνολικά όλους τους πολυμορφισμούς του γονιδιώματος, έφτασαν στο συμπέρασμα ότι η κληρονομικότητα επηρεάζει μέχρι και το 40% της ευφυΐας και ότι υπάρχουν πολλά γονίδια, που το καθένα από αυτά επηρεάζει από λίγο το IQ των παιδιών.
Ο βαθμός ευφυΐας είναι σημαντικός, καθώς, αποτελεί μία καλή ένδειξη της διάρκειας ζωής, των επιδόσεων στην εκπαίδευση και του εισοδήματος στο μέλλον. Ωστόσο, όλα αυτά δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από τον βαθμό ευφυΐας (IQ), αλλά και από τη συναισθηματική νοημοσύνη (EQ) του καθενός, δηλαδή την ικανότητα να αναγνωρίζει κανείς τα δικά του συναισθήματα όπως και των άλλων, να τα κατανοεί και να τα ελέγχει και να διαχειρίζεται σωστά τις διαπροσωπικές του σχέσεις.
Βιβλιογραφία
dailymail.co.uk

Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθένειας



Τι ισχύει για την περίθαλψη όσων προέρχονται από άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΧΗ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΚΡΑΤΩΝ-ΜΕΛΩΝ Ε.Ε., ΧΩΡΩΝ ΕΟΧ ΚΑΙ ΕΛΒΕΤΙΑΣ ΚΑΤΟΧΩΝ ΕΚΑΑ/ΠΠΑ Ή ΒΙΒΛΙΑΡΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Yποδοχή ασφαλισμένων κρατών μελών Ε.Ε., χωρών ΕΟΧ (Ισλανδία, Νορβηγία, Λιχτενστάιν) και Ελβετίας.
Oι ως άνω ασφαλισμένοι, που διαμένουν προσωρινά στην Ελλάδα, κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθένειας (ΕΚΑΑ) ή Πιστοποιητικού Προσωρινής Αντικατάστασης της ΕΚΑΑ (ΠΠΑ), έχουν το δικαίωμα να προσέρχονται στους παρόχους υπηρεσιών υγείας του ΕΟΠΥΥ και να εξυπηρετούνται με την επίδειξη των εν λόγω εντύπων, προκειμένου να λάβουν παροχές σε είδος που καθίστανται ιατρικά αναγκαίες κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, αφού ληφθούν υπόψη η φύση των παροχών και η αναμενόμενη διάρκεια της διαμονής.
Υπεύθυνος για να διαπιστώσει την αναγκαιότητα της παροχής είναι αποκλειστικά ο γιατρός.
Να σημειωθεί ότι η ΕΚΑΑ και το ΠΠΑ καλύπτουν και τις αναγκαίες παροχές για συνεδρίες χρόνιας αιμοκάθαρσης και οξυγονοθεραπεία.
Όταν οι ως άνω ασφαλισμένοι έχουν μόνιμη κατοικία στην Ελλάδα εφοδιάζονται από τους ασφαλιστικούς τους φορείς με τα κατάλληλα για την περίπτωσή τους έντυπα Ε.Ε. (Ε 106, Ε 109, Ε 121, Ε 120, S1).
Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, πρέπει να προσέλθουν πρώτα στο Υποκατάστημα/Παράρτημα ΙΚΑ – ΕΤΑΜ του τόπου κατοικίας τους (Τμήμα Μητρώου), να καταθέσουν το έντυπό τους και να λάβουν βιβλιάριο υγείας. Μ’ αυτό αποκτούν δικαίωμα πρόσβασης στους παρόχους υπηρεσιών υγείας του ΕΟΠΥΥ με τις ίδιες προϋποθέσεις και διαδικασίες που ισχύουν και για τους ασφαλισμένους Ελλάδας και όχι μόνο για τις ιατρικά αναγκαίες παροχές.
Oι κάτοχοι εντύπων Ε 123 ή DA1 έχουν δικαίωμα για παροχές ασθενείας σε είδος, μόνο σ’ ότι αφορά τις συνέπειες του εργατικού ατυχήματος ή της επαγγελματικής ασθένειας που έχουν υποστεί. Και αυτή η κατηγορία ασφαλισμένων πρέπει να προσέλθει πρώτα στο Υποκατάστημα/Παράρτημα ΙΚΑ – ΕΤΑΜ του τόπου κατοικίας (Τμήμα Μητρώου), να καταθέσει το έντυπο και να λάβει βιβλιάριο υγείας, το οποίο θα ισχύει μόνο για τις συνέπειες του εργατικού ατυχήματος ή της επαγγελματικής ασθένειας, όπως αυτές αναγράφονταιστο έντυπο Ε 123 ή DA1.
Τέλος, οι κάτοχοι εντύπων Ε 112 ή S2 έχουν δικαίωμα για παροχές ασθενείας μόνο αναφορικά με την προγραμματισμένη περίθαλψη/θεραπεία/νοσηλεία, όπως αυτή αναγράφεται στα εν λόγω έντυπα. Και αυτοί πρέπει να προσέλθουν πρώτα στο Υποκατάστημα/Παράρτημα ΙΚΑ – ΕΤΑΜ του τόπου προσωρινής διαμονής (Τμήμα Μητρώου), να καταθέσουν το έντυπο και να λάβουν βιβλιάριο υγείας, το οποίο θα ισχύει μόνο για την προγραμματισμένη περίθαλψη/θεραπεία/νοσηλεία, όπως αυτή αναγράφεται στο έντυπο Ε 112 ή S2.
Σύμφωνα με τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ), οι κύριοι πάροχοι υπηρεσιών υγείας του ΕΟΠΥΥ, στους οποίους έχουν δικαίωμα πρόσβασης οι ως άνω ασφαλισμένοι, είναι οι ακόλουθοι:
1. Μονάδες Υγείας ΕΟΠΥΥ (πρώην Μονάδες Υγείας ΙΚΑ – ΕΤΑΜ)
2. Ιατροί Μονάδων Υγείας ΕΟΠΥΥ που εξετάζουν στα ιδιωτικά τους ιατρεία
3. Ιδιώτες Ιατροί συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ
4. Εξωτερικά Ιατρεία Νοσοκομείων ΕΣΥ
5. Κέντρα Υγείας του ΕΣΥ
6. Αγροτικά Ιατρεία
7. Περιφερειακά Ιατρεία
8. Νοσοκομεία ΕΣΥ για νοσηλεία
9. Ιδιωτικές Κλινικές συμβεβλημένες
10. Μονάδες Χρόνιας Αιμοκάθαρσης – Μονάδες Τεχνητού Νεφρού
Σύμφωνα με τον ΕΚΠΥ, για τις παρακλινικές εξετάσεις που πραγματοποιούνται σε συμβεβλημένα διαγνωστικά εργαστήρια προβλέπεται 15% συμμετοχή του ασφαλισμένου.
Εάν οι ως άνω εξετάσεις γίνονται εντός μονάδων ΕΟΠΥΥ ή των σχηματισμών του ΕΣΥ, δεν προβλέπεται συμμετοχή.
Επίσης, όταν η ιατρική επίσκεψη ή δαπάνη ή νοσηλεία γίνεται ιδίοις εξόδοις, δεν αποδίδεται εκ των υστέρων.
Για περισσότερες πληροφορίες και τη λίστα των συμβεβλημένων ιατρών και προμηθευτών υγείας, μπορείτε να συμβουλευθείτε την ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ, www.eopyy.gov.gr, στην επιλογή «Συμβεβλημένοι Προμηθευτές Υγείας». Επίσης, ο δικτυακός τόπος του ΕΟΠΥΥ είναι πλέον διαθέσιμος και για mobile συσκευές και smartphones (iOS, iPhone, GoogleAndroid, Windows Phone).
Πηγή
http://www.eopyy.gov.gr

Όλοι οι Έλληνες προτιμούμε το ελληνικό φάρμακο


Τα ελληνικά φάρμακα μοχλός για την ανάπτυξη

Τα ελληνικά φάρμακα είναι τα καλύτερα!
Ο Έλληνας ασθενής ήδη χρησιμοποιεί Ελληνικά Φάρμακα χωρίς κανένα πρόβλημα, εδώ και δεκαετίες. Το ίδιο συμβαίνει και με χιλιάδες ασθενείς σε περισσότερες από 60 χώρες στον κόσμο, όπου εξάγονται τα Ελληνικά Φάρμακα. Τα Ελληνικά Φάρμακα περιέχουν την αυθεντική δραστική ουσία που ενδείκνυται για την κατά περίπτωση νόσο και κυκλοφορούν στην Ελλάδα υπό τον έλεγχο του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.). Επίσης, παράγονται με τα υψηλότερα διεθνή standards σε υπερσύχρονα εργοστάσια στην Ελλάδα, ακολουθώντας όλα τα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας, ενώ ελέγχονται από κορυφαίους επιστήμονες.

Ο Έλληνας προτιμάει το Ελληνικό Φάρμακο και όχι κάποιο φάρμακο από τρίτες χώρες
Στις ευρωπαϊκές χώρες και σε όλα τα προηγμένα κράτη του κόσμου το ζήτημα των πλαστών ή υποδεέστερων ποιοτικά φαρμάκων κυριαρχεί στη ατζέντα. Και αυτό συμβαίνει παρά τους ελέγχους που γίνονται. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο δεν πρέπει να εκτεθεί σε κανένα κίνδυνο ο Έλληνας ασθενής. Επίσης, υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του «τι στοιχίζει» και του «τι συμφέρει». Στο πραγματικό κόστος ενός εισαγόμενου φαρμάκου χαμηλής τιμής πρέπει να προστεθούν ότι δεν προσφέρει επενδύσεις, θέσεις εργασίας, εργοδοτικές εισφορές και προστιθέμενη αξία στην Ελλάδα, ενώ τα κέρδη φεύγουν στο εξωτερικό, αντί να επενδύονται στη χώρα.

Τα ελληνικά φάρμακα θα μειώσουν την φαρμακευτική δαπάνη
Τα Ελληνικά Φάρμακα ενώ πωλούνται στο εξωτερικό σε χαμηλότερη τιμή, έχουν μεγαλύτερο κέρδος. Αυτό συμβαίνει γιατί εκεί οι Ελληνικές Φαρμακοβιομηχανίες εξοφλούνται εγκαίρως, χωρίς δηλαδή το σημαντικό χρηματικό κόστος που δυστυχώς αντιμετωπίζουν στη χώρα μας. Σε κάθε περίπτωση οι Ελληνικές Φαρμακοβιομηχανίες προσφέρουν στη χώρα μας τα προϊόντα που παράγουν σε ανταγωνιστικές τιμές, έτσι ώστε να μειωθεί η φαρμακευτική δαπάνη.

Καλούνται όλοι οι Έλληνες γιατροί να συνταγογραφούν Ελληνικά Φάρμακα στους ασθενείς τους
Οι γιατροί τα Ελληνικά Φάρμακα τα συνταγογραφούν με το όνομά τους εδώ και αρκετά χρόνια, γιατί τα εμπιστεύονται, όπως άλλωστε και οι γιατροί σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου. Τα Ελληνικά Φάρμακα κυκλοφορούν επί δεκαετίες στην Ελλάδα, ενώ βρίσκονται στα ράφια των φαρμακείων 60 και πλέον χωρών σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Αυστραλία και Καναδά.

Τα πλεονεκτήματα του Ελληνικού Φαρμάκου
Το Ελληνικό Φάρμακο είναι ευρωπαϊκό φάρμακο, γιατί παράγεται με απόλυτη συμμόρφωση προς τα αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας. Το μη ελληνικό μπορεί είτε να εισάγεται απευθείας από τρίτη χώρα, είτε να ανήκει σε μεγαλοεισαγωγέα που έχει την παραγωγή σε τρίτη χώρα με μόνο κριτήριο το χαμηλό κόστος παραγωγής.

Το «Ελληνικό Φάρμακο είναι και επώνυμο»
Το ελληνικό φάρμακο φέρει την υπογραφή μιας γνωστής, υπεύθυνης ελληνικής εταιρείας! Επώνυμο Ελληνικό Φάρμακο σημαίνει εμπορικό, αναγνωρίσιμο σήμα που πέρα από την αξία του φαρμάκου ενσωματώνει τη σχέση εμπιστοσύνης της παραγωγού εταιρείας με τους γιατρούς και τους ασθενείς. Το μη επώνυμο ανήκει σε μια άλλη αγορά όπου κυριαρχεί η έννοια της συμπίεσης του κόστους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του ασθενή.
Ο Ε.Ο.Φ. είναι σε θέση να ελέγξει την πληρότητα των υποβαλλόμενων φακέλων και να κάνει δειγματοληπτικούς ελέγχους. Όμως δύσκολα θα μπορέσει να αντιμετωπίσει την αθρόα εισαγωγή ανώνυμων φαρμάκων σε περίπτωση που αυτά επικρατήσουν και κατακλύσουν την αγορά. Ακόμα και πιο προηγμένες χώρες από την Ελλάδα στον τομέα του ελέγχου φαρμάκων, με πολύ καλύτερες υποδομές, διαδικασίες και με αντίστοιχους πολυάνθρωπους οργανισμούς, δεν τα έχουν καταφέρει.

Ασφάλεια ελληνικών φαρμάκων
Τα Ελληνικά Φάρμακα κυκλοφορούν επί σειρά ετών χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Όλες οι Ελληνικές Φαρμακευτικές Εταιρείες έχουν τις απαραίτητες μελέτες για τα σκευάσματά τους. Οι μελέτες βιοϊσοδυναμίας αποτελούν απαραίτητο στοιχείο για την έγκριση της άδειας κυκλοφορίας ενός φαρμακευτικού σκευάσματος. Τα Ελληνικά Φάρμακα κυκλοφορούν σύμφωνα με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας. Δυστυχώς για κάποια εισαγόμενα φάρμακα εκφράζονται φόβοι για πλαστές μελέτες.

Οι Έλληνες να προτιμούν τα Ελληνικά Φάρμακα
Η Ελληνική Φαρμακοβιομηχανία είναι η μοναδική νησίδα παραγωγής προστιθέμενης αξίας στον κλάδο της υγείας. Το Ελληνικό Φάρμακο και η Ελληνική Φαρμακοβιομηχανία συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας. Η συνολική επίδραση του Ελληνικού Φαρμάκου στο ΑΕΠ της Ελλάδας ξεπερνά σήμερα τα €2,8 δις. Η συνολική επίδραση του Ελληνικού Φαρμάκου στην απασχόληση αγγίζει τις 53.100 θέσεις εργασίας, με περισσότερους από 10.000 εργαζομένους να απασχολούνται απευθείας στην Ελληνική Φαρμακοβιομηχανία.
Όλοι οι Έλληνες ασθενείς ζητούν ελληνικά φάρμακα
Όλοι οι Έλληνες γιατροί συνταγογραφούν ελληνικά φάρμακα
Όλοι οι Έλληνες φαρμακοποιοί προτείνουν τα ελληνικά φάρμακα
Πηγή
http://www.elliniko-farmako.gr/

Άντρες χωρίς όρχεις


Ο ευνουχισμός των αντρών
H αποκοπή των αναπαραγωγικών οργάνων.
Για τις γυναίκες τα όργανα αυτά είναι οι ωοθήκες και για τους άνδρες οι όρχεις
Οι άντρες που θα υποστούν αυτή την επέμβαση δεν είναι γόνιμοι.
Αυτός που έχει στειρωθεί είτε μέσω της απομάκρυνσης των όρχεων είτε μέσω της απομάκρυνσης του πέους, είτε μέσω άλλης διαδικασίας, σταματώντας το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της ορμόνης τεστοτερόνης, ονομάζεται ευνούχος.
Υπάρχουν ευνούχοι, οι οποίοι γεννήθηκαν έτσι, και υπάρχουν και ευνούχοι οι οποίοι υπέστησαν αποκοπή όρχεων για θρησκευτικούς λόγους.

Η προτροπή για τον ευνουχισμό συναντάται και μέσα στη Βίβλο!
Ο Ωριγένης σε ηλικία 25 ετών ευνουχίστηκε για τη βασιλεία των ουρανών! Ο επίσης, μεγάλος χριστιανός θεολόγος Τερτυλλιανός, που μέσα από τα γραπτά του υποστηρίζει ότι ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός ήταν ευνούχος ευνουχίστηκε και ο ίδιος, όπως επίσης και τουλάχιστον 2.000 μέλη μίας χριστιανικής αδελφότητας, ονόματι Λευκά Περιστέρια, το 1930!
Η ανθρώπινη ιστορία είναι πραγματικά γεμάτη με πλήθος ευνούχων.
Τα παραδείγματα πολλά: ο έμπιστος ευνούχος του Μ. Αλεξάνδρου, Βαγώας, ο περιώνυμος στρατηγός και ευνούχος Γανυμήδης που νίκησε κατά κράτος και παρ’ ολίγον να σκοτώσει τον Ιούλιο Καίσαρα στη μάχη της Αλεξάνδρειας (1ος αι. μ.Χ.), ο ευνούχος Ts’ ai Lun (1ος-2ος αι. μ.Χ.) που ανακάλυψε και διέδωσε τη χρήση του χαρτιού στην αυτοκρατορία της Κίνας, ο άγιος Ιγνάτιος ο Κωνσταντινουπολίτης (ο μοναδικός ευνούχος άγιος αναγνωρισμένος τόσο από την Ορθόδοξη όσο και από την Καθολική εκκλησία) που διετέλεσε πατριάρχης της Πόλης σε δύο εξαιρετικά κρίσιμες πολιτικά περιόδους (847- 858 και 867- 877), ο εθνικός ήρωας του Βιετνάμ και ευνούχος Ly Thuong Kiet (1019- 1105) που ανακήρυξε για πρώτη φορά την ανεξαρτησία της χώρας κ.λπ.
Η ύπαρξη ενός τρίτου φύλου που ουδέποτε προέβλεψε η φύση.
Η πράξη του ευνουχισμού έχει τις ρίζες της βαθειά μέσα στην ιστορία, μιας και εφαρμόζονταν κατά κόρον σε πλήθος πολιτισμών της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής, της Ινδίας, της Αφρικής και της Κίνας, για θρησκευτικούς και πολιτικούς λόγους.
Πέρα του εθελοντικού ευνουχισμού, υπήρχαν πολλές περιπτώσεις υποχρεωτικού και βίαιου, όπως για παράδειγμα μετά το πέρας μίας μάχης, όπου αρκετοί λαοί συνήθιζαν να ευνουχίζουν τους αιχμαλώτους ή τα πτώματα των ηττημένων, συμβολίζοντας έτσι την ολοκληρωτική επικράτηση τους.
Κατά τα προϊστορικά χρόνια υπήρχε ήδη η συνήθεια της προτίμησης ευνούχων για σημαντικές θρησκευτικές, πολιτικές ή κοινωνικές θέσεις σε αρκετές ανατολίτικες χώρες, όπως π.χ. στην Κίνα.
Παρόμοια περίοπτη θέση είχαν και στην ασσυριακή αυτοκρατορία (μεταξύ 850 και 622 π.Χ.), ως μέλη π.χ. συμβουλίων του αυτοκράτορα Achaemenid της Περσίας. Η ίδια ακριβώς αντίληψη σταδιακά εξαπλώθηκε στην αιγυπτιακή και τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία, βάζοντας τις βάσεις για αντίστοιχη εξάπλωση στις μεταγενέστερες αυτοκρατορίες του Βυζαντίου και των Οθωμανών.
Κάπως έτσι, βλέπουμε ότι ευνούχοι υπήρχαν σχεδόν σε κάθε μεγάλο πολιτισμό της υφηλίου, διατηρώντας θέσεις σημαντικές που η εκάστοτε πολιτεία δεν μπορούσε να εμπιστευθεί σε κανέναν άλλον. Μάλιστα, σε περιπτώσεις, όπως σε αυτές της Αιγυπτιακής και της Βυζαντινής αυτοκρατορίας κατείχαν εξέχουσα θέση στην κοινωνική ιεραρχία, πολλές φορές μάλιστα μόνο υπό –ή και άνω από- τον εκάστοτε αυτοκράτορα!
Ο λόγος απλός: εξαιτίας του ότι ένα ευνούχος δεν μπορούσε να αποκτήσει απογόνους, σχεδόν ποτέ δεν έπεφτε στον πειρασμό να επιδιώξει την απόκτηση περαιτέρω εξουσίας και την ίδρυση μίας δικής του προσωπικής «δυναστείας». Γι’ αυτό και ήταν κατάλληλοι για τα σημαντικότερα και πλέον κομβικά αξιώματα της αυτοκρατορίας.
Τέλος, υπήρχαν και περιπτώσεις ευνουχισμού παιδιών δίχως τη συγκατάθεση τους, αλλά με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων που τα πουλούσαν για αυτόν ακριβώς το σκοπό.
Η διαδικασία του ευνουχισμού ήταν απλή και σχεδόν ακίνδυνη, μιας και μόλις το 2% των περιπτώσεων κατέληγε σε θάνατο. Οι επεμβάσεις γινόντουσαν σε ειδικές εγκαταστάσεις έξω από τα αυτοκρατορικά παλάτια από ειδικά εκπαιδευμένους άνδρες, τους «ευνουχιστές».
Το άτομο προς ευνουχισμό ξάπλωνε σε έναν ειδικό πάγκο και ο «ευνουχιστής» -με μία άγνωστη ουσία που μόνο ο ίδιος γνώριζε- αναισθητοποιούσε τα γεννητικά του όργανα. Δύο βοηθοί κρατούσαν τα πόδια του ατόμου ανοικτά και ένας τρίτος τους ώμους του. Ο «ευνουχιστής» στεκόταν ανάμεσα στα ανοιχτά πόδια του ατόμου με ένα μαχαίρι στο δεξί χέρι και με το αριστερό κρατούσε τους όρχεις και το πέος. Σ’ αυτό το σημείο ρωτούσε το άτομο ή τους γονείς του (σε περίπτωση που ήταν ανήλικος) αν επιθυμούσαν να πραγματοποιηθεί ο ευνουχισμός. Ήταν το σημείο δίχως επιστροφή... Εφόσον δινόταν θετική απάντηση, με μία απλή κίνηση ο «ευνουχιστής» έκοβε τα γεννητικά όργανα του ατόμου. Στη συνέχεια, ετοιμαζόταν ένα κάλυμμα από κασσίτερο και μόλυβδο και τοποθετούνταν μέσα στην ουρήθρα, ώστε να αποτρέψει το κλείσιμο της κατά την επούλωση. Η πληγή πλένονταν τρεις φορές με βρασμένο πιπέρι και στη συνέχεια καλύπτονταν με βρεγμένο χαρτί. Υποβασταζόμενος από δύο βοηθούς, ο νέος ευνούχος περπατούσε γύρω- γύρω στο δωμάτιο για 2-3 ώρες, ενώ για τις επόμενες 3 ημέρες δεν επιτρεπόταν να πιει οτιδήποτε ή να ουρήσει. Την 4η μέρα απομακρυνόταν το κάλυμμα της πληγής και εφόσον ο ευνούχος μπορούσε να ουρήσει τότε η διαδικασία θεωρούνταν επιτυχής. Η πλήρης θεραπεία διαρκούσε περίπου 100 μέρες, μετά το πέρας των οποίων το μόνο που έμενε ήταν ένα σημάδι.
Τα κομμένα γεννητικά όργανα (το πέος και οι όρχεις) αποκαλούνταν το «μονάκριβο» ή ο «θησαυρός» και διατηρούνταν σε ένα δοχείο με αλκοόλ, ενώ η αξία τους ήταν ανεκτίμητη μιας και η παρουσίαση τους ήταν απαραίτητη για κάθε προαγωγή που θα δεχόταν ο ευνούχος στην αυτοκρατορική υπηρεσία. Όταν κάποιος ευνούχος πέθαινε, θαβόταν μαζί με το «μονάκριβο» του ώστε να αναχωρήσει για τον άλλο κόσμο αρτιμελής, όπως όριζε η κινέζικη παράδοση.
Μετά τον ευνουχισμό οι ευνουχισμένοι έπασχαν από γυναικομαστία, μία συχνή ασθένεια των ευνούχων.

Η κοινωνία των ευνούχων μετρούσε πολλά μέλη και στο Βυζάντιο, όπου έχαιρε ιδιαίτερα καλής αντιμετώπισης από τους υπηκόους της αυτοκρατορίας:
Οι νόμοι της βυζαντινής αυτοκρατορίας –που τέθηκαν πολύ νωρίς από τον αυτοκράτορα Δομιτιανό- ήταν ξεκάθαροι: απαγορεύεται ο ευνουχισμός ανθρώπων! Παρά όμως τις αλλεπάλληλες κινήσεις για την απαγόρευσή του, οι ευνούχοι ποτέ δεν εξαφανίστηκαν από την αυτοκρατορία. Μέσα σ’ αυτό το προβληματικό περιβάλλον, οι ευνούχοι κατάφεραν να πληθύνουν και να συσπειρωθούν. Κάπως έτσι, δημιουργήθηκε ένα τάγμα ευνούχων στο Βυζάντιο, η των ευνούχων τάξης, η οποία οργανωμένη ιεραρχικά κατάφερε να αποκτήσει μεγάλη εξουσία. Εν μέρει χάρη σ’ αυτό, δημιουργήθηκαν ειδικοί τίτλοι ευγένειας αποκλειστικά για ευνούχους, καθώς και συγκεκριμένες θέσεις και ευθύνες που μόνο αυτοί μπορούσαν να αναλάβουν. Οι ευνούχοι, τελικά, κατάφεραν να εισέλθουν στην πολιτική, θρησκευτική και στρατιωτική σκηνή της αυτοκρατορίας, αναλαμβάνοντας κατά καιρούς ηγετικές θέσεις. Πλήθος εξαίρετων στρατηγών του Βυζαντίου υπήρξαν ευνούχοι, όπως π.χ. ο διάδοχος του Βελισάριου, Σολομώντας, στη διακυβέρνηση της Αφρικής και ο Ευστάθιος Κυμινιανός που ήταν υπεύθυνος έως και για τη φύλαξη της Κωνσταντινούπολης όταν ο αυτοκράτορας Αλέξιος Α’ Κομνηνός απουσίαζε.
Στην πολιτική σκηνή η θέση των ευνούχων ήταν ακόμα πιο σημαντική. Σύμφωνα με πλήθος πηγών, αρκετοί ευνούχοι φέρονται να διατάζουν ακόμα και τον ίδιο τον αυτοκράτορα! Σύμφωνα με τον ιστορικό Κεδρινό, ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος Β’ από την αρχή έως το τέλος της ηγεμονίας του υπάκουε στην πλήρη εξουσία των ευνούχων που τον περιτριγύριζαν. Όπως αναφέρει ο Πρίσκος, από τη μία ο Θεοδόσιος υπάκουε πάντα τους ευνούχους που τον μεγάλωσαν, ενώ από την άλλη οι τελευταίοι τον αντιμετώπιζαν σαν μικρό παιδί! Ακόμα και όταν έφτασε στην ηλικία των 50 δέχονταν τις διαταγές τους, ενώ ο ευνούχος Χρυσάφιος φέρεται να εξασκούσε την απόλυτη εξουσία πίσω από αυτόν!
Οι Μαύροι Ευνούχοι των Οθωμανικών Χαρεμιών
Η συνήθεια της ανάληψης έμπιστων θέσεων από ευνούχους υπήρχε, όπως είδαμε ήδη, από την εποχή του Ιουστινιανού (τα τελευταία έτη της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας) και περνώντας διαμέσου της βυζαντινής αυτοκρατορίας πέρασε και στην οθωμανική.
Εν αντιθέσει όμως με την Κίνα και το Βυζάντιο, οι πολίτες που επιτρέπονταν να έχουν ευνούχους ως δούλους δεν περιορίζονταν μόνο στους ευγενείς και στην αυτοκρατορική αυλή, αλλά επεκτείνονταν και σε κάθε απλό άνθρωπο που είχε την οικονομική άνεση να το κάνει.
Αν και αρχικά σχεδόν όλοι οι ευνούχοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας προέρχονταν από τη Ρωσία και τα Βαλκάνια, εντούτοις από τον 16ο αιώνα και έπειτα οι σημαντικότερες θέσεις –όπως π.χ. του Φύλακα των Χαρεμιών, η ανώτατη προαγωγή που μπορούσαν ποτέ να λάβουν- δίνονταν μόνο σε μαύρους ευνούχους από την Αιθιοπία και το Σουδάν (κυρίως), οι οποίοι και απάγονταν ή πουλιούνταν από την οικογένεια τους σε μικρή ηλικία.
Κατά μήκος του δρόμου που συνήθιζαν να χρησιμοποιούν οι δουλέμποροι υπήρχαν αρκετά σημεία «στάθμευσης», όπου και λάμβανε χώρα ο ευνουχισμός των παιδιών. Σύμφωνα με άλλες πηγές, ο ευνουχισμός των παιδιών γινόταν σε συγκεκριμένο κοπτικό μοναστήρι της βόρειας Αιγύπτου, με ιερείς να εξασκούν το επάγγελμα του «ευνουχιστή».
Η διαδικασία ήταν απλή: το παιδί ακινητοποιούνταν σε μία καρέκλα και τα γεννητικά όργανα (πέος και όρχεις) δένονταν με ένα σχοινί και τεντωνόντουσαν. Στη συνέχεια, ο ιερέας με ένα μόνο «κλείσιμο» ενός ειδικού ψαλιδιού έκοβε τα γεννητικά όργανα όσο το δυνατόν πιο κοντά στο σώμα. Η αιμορραγία διακόπτονταν με βρασμένο λάδι ή καυτή άμμο και η πληγή καλύπτονταν με ένα (ειδικά παρασκευασμένο γι’ αυτό το λόγο) κράμα κεριού και λίπους. Τέλος, ένα καρφί τοποθετούνταν στην ουρήθρα ώστε να αποτρέψει το κλείσιμο της κατά την επούλωση.
Εξαιτίας της μεγάλης θνησιμότητας, μόνο 1 στα 3 παιδιά επιζούσε, οι ευνούχοι πωλούνταν σε εξαιρετικά υψηλές τιμές σε Τουρκία και Περσία. Για όσους τελικά κατάφερναν να εισέλθουν στην υπηρεσία της οθωμανικής αυλής, έπρεπε να ακολουθούν αυστηρούς κανόνες συμπεριφοράς που επέβαλε η ίδια η συντεχνία των ευνούχων. Κάποιοι εξ αυτών μάθαιναν διδασκαλία και λογοτεχνία ώστε να υπηρετήσουν σαν δάσκαλοι των αυτοκρατορικών απογόνων, ενώ οι υπόλοιποι σιγά- σιγά ανέβαιναν στη διοικητική ιεραρχία του παλατιού.
Μάλιστα, μετά την μετακόμιση της αυτοκρατορικής οικογένειας στο νέο παλάτι του Σουλτάνου, το Ντολμά Μπαχτσέ, το παλαιότερο παλάτι του Τοπκαπί παραχωρήθηκε σε περίπου 200 ευνούχους, όπου ζούσαν πλέον μόνοι! Η συντεχνία των ευνούχων έμεινε πιστή στην αυτοκρατορική οικογένεια και μετά την τουρκική επανάσταση, έως τον εξορισμό της από τη χώρα τον Μάρτιο του 1924.
Οι Ευνούχοι Superstars της Όπερας
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στην πλούσια και εντυπωσιακή παρουσία που είχαν οι ευνούχοι στις εκκλησιαστικές χορωδίες και τις γνωστότερες όπερες της Ευρώπης, έχοντας μείνει στην ιστορία για τις εξαιρετικές φωνητικές τους ικανότητες που ακροβατούσαν μεταξύ θεϊκού και φρικαλέου, και που πηγάζανε από την απουσία γεννητικών οργάνων.
Πώς όμως εξηγείται μία τέτοια εξέλιξη; Το μυστικό βρίσκεται στην εφηβεία. Αν ο άνθρωπος ευνουχιστεί πριν την εφηβεία, ή έστω το πρώτο διάστημα αυτής, εμποδίζει το λάρυγγα του να μεταλλαχθεί, με αποτέλεσμα να διατηρεί τη φωνητική του ποικιλομορφία, η οποία μετά την ενηλικίωση του εξελίσσεται με ένα σπάνιο και μοναδικό τρόπο. Επιπλέον, ο πρόωρος ευνουχισμός «χαρίζει» στον άνθρωπο ιδιαίτερα μεγάλο ύψος -άνω του μέσου όρου- με παράλληλη επιμήκυνση των πνευμόνων του. Έτσι, σε συνδυασμό με πολύχρονη και ακατάπαυστη εκπαίδευση, οι ευνούχοι αποκτούσαν αφύσικη δύναμη στα πνευμόνια και μεγάλη χωρητικότητα αέρα κατά την αναπνοή τους.
Χάρη στην ιδιαίτερη αυτή εξέλιξη τους, οι ευνούχοι –ή αλλιώς castrato, musico ή evirato, όπως αποκαλούνταν- σύντομα διαφοροποιήθηκαν φωνητικά από άνδρες και γυναίκες χορωδούς, κερδίζοντας αρχικά μία θέση στις εκκλησιαστικές χορωδίες και αποκτώντας στη συνέχεια μεγάλη φήμη και φανατικούς θαυμαστές στις όπερες της Ιταλίας και της υπόλοιπης Ευρώπης. Κατά τις δεκαετίες των 1720’ και 1730’, στο αποκορύφωμα δηλαδή της υστερίας των castrato, υπολογίστηκε ότι περίπου 4.000 αγόρια ευνουχίζονταν κάθε χρόνο με την ελπίδα μίας επιτυχημένης καριέρας στις ιταλικές όπερες.
Όμως, όσο γρήγορα και απότομα εμφανίστηκαν οι castrato, το ίδιο σύντομα έχασαν την αίγλη τους στα τέλη του 18ου αιώνα, όταν και απρόσμενες αλλαγές στο γούστο του φιλόμουσου κοινού τους ώθησαν στο περιθώριο. Κάπως έτσι, σταδιακά απομακρύνθηκαν ακόμα και από τις εκκλησιαστικές χορωδίες, ενώ το 1878 ο Πάπας Λέων ο 13ος απαγόρευσε την πρόσληψη τους από την εκκλησία.

Υπάρχουν Ευνούχοι Σήμερα;
Όμως οι εποχές αυτές πέρασαν ανεπιστρεπτί, οι καιροί άλλαξαν και η εξέλιξη του πολιτισμού έκανε τον άνθρωπο πιο «ανθρώπινο», ώστε σταδιακά το φαινόμενο του ευνουχισμού να εκλείψει το ίδιο και οι λιγοστοί εναπομείναντες ευνούχοι της οθωμανικής, της κινέζικης αυτοκρατορίας και της φιλόμουσης Ιταλίας. Είναι όμως έτσι;
Όχι, μιας και –όσο περίεργο και αν ακουστεί αρχικά- σήμερα υπάρχουν στον κόσμο περισσότεροι από 1.000.000 ευνούχοι, οι περισσότεροι εκ των οποίων μάλιστα βρίσκονται συγκεντρωμένοι στην κατ’ άλλα πουριτανική Ινδία, αποτελώντας μέρος ενός πρωτοφανούς κοινωνικού φαινομένου.
Ο λόγος για τους hijras, τους Ινδούς αμφιφυλόφιλους που όπως υποστηρίζουν έχουν τις ρίζες τους στο αρχαίο ινδικό κείμενο του Kama Sutra (όπου αναφέρεται η ύπαρξη ενός «τρίτου φύλου» ) και που ζουν στο περιθώριο κερδίζοντας τα προς το ζην πηγαίνοντας απρόσκλητοι σε γάμους, βαφτίσια, εγκαίνια, κ.α. όπου τραγουδούν και χορεύουν έως ότου πληρωθούν ή τους δοθεί κάποιο δώρο για να φύγουν, μιας και η τελετή αυτή στην Ινδία θεωρείται ότι φέρνει τύχη.
Αν και ο ευνουχισμός δεν είναι απαραίτητος για τα μέλη τους, εντούτοις αρκετά περνάνε μέσα από έναν τελετουργικό αυτό-ευνουχισμό πριν ενδυθούν το saris (παραδοσιακό ινδικό ένδυμα γυναικών) και κρύψουν το πρόσωπο τους πίσω από έντονο make up.
Σήμερα, υπολογίζεται ότι υπάρχουν περισσότεροι από 1.000.000 hijras στην Ινδία, μερικοί εκ των οποίων έχουν καταφέρει να αναλάβουν σημαντικές θέσεις στην πολιτική ζωή της χώρας!
Όμως οι ευνούχοι σήμερα δεν περιορίζονται μόνο στην Ινδία, μιας και σε μικρότερους πληθυσμούς υπάρχουν διάσπαρτοι στην υφήλιο μέσα σε διάφορες χριστιανικές αδελφότητες.
Για παράδειγμα, στις αρχές του 18ου αιώνα μία τέτοια σέκτα -ονόματι Λευκά Περιστέρια ή Skoptzy- εξαπλώθηκε γρήγορα στη Ρωσία, τη Ρουμανία και σε εδάφη της Βεσσαραβίας. Όλα τα μέλη της ανεξαιρέτως, στηριζόμενα στην ερμηνεία συγκεκριμένου χωρίου της Καινής Διαθήκης από τον Τερτυλλιανό, αυτό-ευνουχίζονταν ώστε να έρθουν πιο κοντά στην πολυπόθητη είσοδο τους στη βασιλεία των ουρανών! Μάλιστα, πίστευαν ότι η Δευτέρα Παρουσία θα έρθει μόνο όταν τα μέλη τους φτάσουν το αποκαλυπτικό νούμερο των 144.000, ωθούμενοι έτσι σε έναν επιθετικό προσηλυτισμό.
Μία επίσης γνωστή χριστιανική αίρεση με μέλη ευνούχους ήταν η Πύλη του Παραδείσου (Heaven’s Gate), η οποία ήταν υπεύθυνη για την ομαδική αυτοκτονία 39 ατόμων το 1997 όταν ο κομήτης Hale-Bopp πέρασε πολύ κοντά από τη γη. Όπως πίστευαν τα μέλη της, πίσω από τον κομήτη κρυβόταν ένα διαστημόπλοιο που μετέφερε τον Ιησού και αυτός ήταν ο μόνος τρόπος για να τους πάρει μαζί του! 6 από τα μέλη που αυτοκτόνησαν ήταν ευνούχοι…
Η αποτρόπαιη πράξη του βίαιου ευνουχισμού.
Και όμως, για ακόμα μία φορά το πρόσφατο παρελθόν μας διαψεύδει με το χειρότερο δυνατό τρόπο, μιας και μόλις πριν από λίγα χρόνια (εν έτη 2005) στρατιώτες Τζαντζανγουίντ (γνωστοί και ως «οπλισμένοι καβαλάρηδες» της ισλαμικής κυβέρνησης του Χαρτούμ) επιτέθηκαν σε γηγενείς πολίτες της περιοχής Νταρφούρ του Σουδάν, ευνουχίζοντας πλήθος ανδρών και αφήνοντας τους να πεθάνουν από αιμορραγία.



Ο ευνουχισμός στην ιατρική
Ο ευνουχισμός που γίνεται πριν από την έναρξη της εφηβείας θα διατηρήσει μια ψηλή φωνή, μη μυώδη κατασκευή του σώματος, και μικρά γεννητικά όργανα. Όποιος κάνει ευνουχισμό θα είναι ψηλότερος από το μέσο όρο και δεν θα έχει σεξουαλική ορμή. Επίσης, τα άτομα θα είναι στείρα, διότι οι όρχεις (για τους άνδρες) και οι ωοθήκες (για τις γυναίκες) παράγουν τα κύτταρα που απαιτούνται για την σεξουαλική αναπαραγωγή. Επίσης, θα υπάρχουν αλλαγές στη διάθεση, όπως κατάθλιψη. Η τριχοφυΐα στο σώμα μερικές φορές μπορεί να μειωθεί. Ο ευνουχισμός αποτρέπει την ανδρική φαλάκρα, αν γίνεται πριν αρχίσει η τριχόπτωση. Ωστόσο, ο ευνουχισμός δεν θα αποκαταστήσει την ανάπτυξη των μαλλιών.
Ιστορικά, οι ευνούχοι επιπλέον υποφέρουν από ακράτεια ούρων που σχετίζεται με την απομάκρυνση του πέους.

Χωρίς θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης (HRT), τα τυπικά συμπτώματα είναι παρόμοια με αυτά που βιώνουν οι εμμηνοπαυσιακές γυναίκες και περιλαμβάνουν εξάψεις, σταδιακή μείωση οστικής πυκνότητας με οστεοπενία ή οστεοπόρωση, και πιθανή αύξηση του σωματικού βάρους ή  ανακατανομή του σωματικού λίπους στους γοφούς και το στήθος. Αντικατάσταση της τεστοστερόνης ή ενέσεις μπορεί να αναστρέψουν τα συμπτώματα αυτά σε μεγάλο βαθμό.

Σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε ένα ψυχιατρικό ίδρυμα στο Κάνσας,  ένας μεγάλος αριθμός των ανδρών κρατουμένων είχαν ευνουχιστεί και διαπιστώθηκε ότι οι ευνούχοι έζησαν κατά μέσο όρο 14 χρόνια περισσότερο από ό, τι οι μη ευνουχισμένα άνδρες. Μια παρόμοια μελέτη των ευνούχων ανδρών στην βασιλική Κορέα βρήκε μία 14ετή έως 19ετή ετήσια αύξηση στη διάρκεια ζωής. Οι ευνούχοι είναι υπεραιωνόβιοι ποσοστό άνω του 3 %.

Χημικός ευνουχισμός
Στην περίπτωση του χημικού ευνουχισμού, απαιτούνται τακτικές ενέσεις αντιανδρογόνων. Ο χημικός ευνουχισμός φαίνεται να έχει μεγαλύτερη επίδραση στην οστική πυκνότητα από ό, τι ο χειρουργικός ευνουχισμός.

Ο χειρουργικός και χημικός ευνουχισμός χρησιμοποιείται για τη θεραπεία του καρκίνου του προστάτη και στην θεραπεία και πρόληψη της φαλάκρας.

Κτηνιατρική
Σε αρσενικά ζώα, ο ευνουχισμός περιλαμβάνει την αφαίρεση των όρχεων, και συνήθως ασκείται στα κατοικίδια (για τον έλεγχο των γεννήσεων και τροποποίηση συμπεριφοράς).

Παρασιτικός ευνουχισμός
Ο νηματώδης σκώληκας Microphallus pseudopygmaeus ευνουχίζει χημικώς τον ξενιστή του, το σαλιγκάρι Onoba aculeus, και το αναγκάζει να αναπτυχθεί και να γίνει μεγαλύτερο από το κανονικό.

Πηγές
  • Ellis, S. (2002), All Mouth and No Trousers, εφημερίδα The Guardian, 5 Αυγούστου 2002.
  • Guilland, R. (1943), Les Eunuques dans l’Empire Byzantin: Etude de titulature et de prosopographie byzantines, Etudes Byzantines, vol. I, 197- 238.
  • Hester, J. D. (2005), Eunuchs and the Postgender Jesus: Matthew 19:12 and Transgressive Sexualities, Journal for the Study of the New Testament, vol. 28, no. 1, 13- 40.
  • Penzer, N. M. (1936), The harem: an account of the instutution as it existed in the palace of the Turkish sultans with a history of the Grand Seraglio from its foundation to the present time, Harap, London.
  • Rosselli, J. (1988), The Castrati as a Professional Group and a Social Phenomenon, 1550- 1850, Acta Musicologica, Basel.
  • Scholes, P. (1959), Dr Burney’s Musical Tours in Europe, vol. 1, London.
  • Stent, C. G. (1877), Chinese Eunuchs, Journal North China Branch R Asiatic Soc (New Ser. 11).
  • Wilson, J. D. & Roehrbron, C. (1999), Long-Term Consequences of Castration in Men: Lessons from the Skoptzy and the Eunuchs of the Chinese and Ottoman Courts, Departments of Internal Medicine an Urology, University of Texas Southwestern Medical Center.
  • http://www.metafysiko.gr.

Εύκαμπτη Διαγαστρική Περιτοναιοσκόπηση


Μια φουτουριστική χειρουργική επέμβαση

ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΤΟΜΕΣ ΚΑΙ ΟΥΛΕΣ ΣΤΟ ΔΕΡΜΑ. ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΕΓΑΛΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ;
Μια νέα τεχνική, που επιτρέπει στους χειρουργούς να κάνουν επεμβάσεις σε εσωτερικά όργανα χωρίς καμία τομή ουλή στο δέρμα. Παραδοσιακά οι χειρουργοί όταν ήθελαν να δουν τι συμβαίνει εντός της κοιλίας έκαναν μια τομή στο δέρμα και μέσα από το άνοιγμα του κοιλιακού τοιχώματος έφθαναν στα πάσχοντα όργανα, πχ το στομάχι. Μετά το 1990 έγινε μια πολύ μεγάλη αλλαγή στη χειρουργική με την ανάπτυξη και εφαρμογή ελάχιστα επεμβατικών μεθόδων (λαπαροσκοπική χειρουργική), οι οποίες εφαρμόζονται πια στην πλειοψηφία των ενδοκοιλιακών επεμβάσεων.
Η φιλοσοφία αυτή της ελάχιστα επεμβατικής ιατρικής διαπέρασε όλες τις ιατρικές ειδικότητες και επίσης είχε αντίκτυπο στην εκπαίδευση, την βιοτεχνολογική ανάπτυξη και βέβαια την φροντίδα των ασθενών. Στα πλαίσια αυτής της νέας αντίληψης, υπήρξε την τελευταία 7ετία αυξημένο ενδιαφέρον στην εφαρμογή ενδοαυλικών τεχνικών για την αντιμετώπιση της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης, οι οποίες έδωσαν την δυνατότητα πχ να θεραπευτεί μια ιατρική πάθηση χωρίς τομή στο δέρμα χρησιμοποιώντας ένα φυσικό άνοιγμα του ανθρώπινου σώματος (στοματική κοιλότητα οισοφάγος, για να φθάσουμε στο όργανο στόχος δηλ το στομάχι – γαστροοισοφαγική συμβολή).
Αν και δεν υπήρξαν μέχρι τώρα σημαντικά αποτελέσματα, ώστε να καθιερωθούν αυτές οι τεχνικές, έδωσαν την απαραίτητη εμπειρία στους χειρουργούς και συνειδητοποίησαν, ότι η εύκαμπτη ενδοσκόπηση μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στα χέρια τους.
Έτσι μια ομάδα πρωτοπόρων ερευνητών χειρουργών γαστρεντερολόγων από διαφορετικά Νοσοκομεία (Johns Hopkins University, Mayo Clinic, Medical University of South Carolina, The Chinese University of Hong Kong, University of Texas Medical Branch at Galveston) έφτιαξαν το Apollo Group για την εξέλιξη μιας νέας τεχνικής.
Οι οραματιστές αυτοί ιατροί χρησιμοποίησαν ένα μίνι τηλεσκόπιο (εύκαμπτο ενδοσκόπιο με ειδικά εργαλεία στην άκρη του) το οποίο κατεβαίνοντας από το στόμα στον οισοφάγο και το στομάχι έφθασε τα εσωτερικά όργανα της κοιλίας κάνοντας μια τομή στο στομάχι. Έτσι έγιναν σε πειραματόζωα χειρουργικές πράξεις σε όργανα όπως η χοληδόχος κύστη, το ήπαρ, το πάγκρεας κλπ δια μέσου του στομάχου (διαγνωστική προσπέλαση, βιοψία ήπατος, χολοκυστεκτομή, σκωληκοειδεκτομή, σπληνεκτομή, απολίνωση σαλπίγγων).
Η μέθοδος αυτή αποκαλείται Εύκαμπτη Διαγαστρική Περιτοναιοσκόπηση (Flexible Transgastric peritoneoscopy, FTP), η Ενδοαυλική Ενδοσκοπική Χειρουργική μέσω Φυσικού Στομίου (Natural Orifice Transluminal Endoscopic Surgery, NOTES). Η τεχνική η οποία έχει δοκιμαστεί στις ΗΠΑ αλλά και στην Ελλάδα σε πειραματόζωα (και τουλάχιστον σε μικρό αριθμό ασθενών στο εξωτερικό-ΗΠΑ Ινδία) θα μπορούσε να πετύχει γρηγορότερο χρόνο ανάρρωσης με σημαντικά μικρότερη συνολικά βαρύτητα επέμβασης ακόμα και από την λαπαροσκοπική χειρουργική, διότι δεν υπάρχει καμία τομή η γενικότερα επέμβαση στο κοιλιακό τοίχωμα και μικρότερη αναισθησία.
Τα πειραματικά αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά αλλά υπάρχει έντονος σκεπτικισμός για την ασφάλεια και αποτελεσματικότητα της τεχνικής αυτής. Κάποιους μήνες νωρίτερα χειρουργοί από την SAGES ( Society of American Gastrointestinal and Endoscopic Surgeons ) και γαστρεντερολόγοι από την ASGE (American Society of Gastrointestinal Endoscopists ) συναντήθηκαν για να καθορίσουν το πλαίσιο εργασίας για την ασφαλή εφαρμογή της τεχνικής FTP η NOTES.
Το δεύτερο σημαντικό θέμα αυτή την εποχή είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των κατάλληλων νέων εργαλείων για την εφαρμογή της μεθόδου αυτής. Σχετικά πρόσφατα ο David Rosin αντιπρόεδρος του Βασιλικού Κολεγίου Χειρουργών της Αγγλίας είχε δηλώσει πως είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και καινοτόμος τεχνική, αλλά είναι πολύ νωρίς να εφαρμοσθεί και πολλά τα υπάρχοντα τεχνικά προβλήματα. Αντίστοιχες είναι οι αναφορές και οι ανακοινώσεις από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού όπως και ενθουσιώδεις, αλλά με προβληματισμό οι αντίστοιχες Ελληνικές ανακοινώσεις σε πρόσφατη επιστημονική διημερίδα της Ελληνικής Χειρουργικής Εταιρείας (Ιανουάριος 2006). Επίσης στο 5ο Ετήσιο Συνέδριο της Cleveland Clinic στην Florida – Surgery of the foregut symposium (19-22 Φεβρουαρίου 2006) και στο επόμενο συνέδριο της SAGES στο Texas ( 26-29 Απριλίου 2006) θα συζητηθεί το θέμα αυτό και θα παρουσιαστούν τα πρώτα αποτελέσματα εφαρμογής της μεθόδου αυτής.
Αν και η τεχνική αυτή μοιάζει εξόχως φουτουριστική και ακραία, οι βάσεις της FTP η NOTES ήδη μπήκαν. Η μέθοδος βρίσκεται σε εμβρυϊκό στάδιο ανάπτυξης και χρειάζεται πολύ δουλειά να γίνει ακόμα για την τεχνική, την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα.
Επίσης είναι απαραίτητη η συνεργασία διαφορετικών ειδικοτήτων, ιατρικών εταιρειών, εταιρειών ιατρικών εργαλείων και ιδιαίτερα η ύπαρξη εξειδικευμένων ενδοσκοπίων με εργαλεία εύκαμπτα στην κορυφή τους.
Επίσης, ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα είναι η εκπαίδευση στην τεχνική των ιατρών. Για τους ήδη εκπαιδευμένους στην λαπαροσκοπική χειρουργική ίσως τα πράγματα να είναι σχετικά πιο εύκολα. Βρισκόμαστε σε μια εποχή που δημιουργείται στον χώρο της ιατρικής χωρίς σχεδόν να το κατανοούμε απόλυτα η ειδικότητα των επεμβατικών γαστρεντερολόγων-χειρουργών η οποία μάλλον θα καταργήσει τα όρια μεταξύ των δύο ειδικοτήτων και θα μπορούσε ίσως να ανατρέψει δραματικά περαιτέρω την χειρουργική της κοιλίας. Μπορεί να μην έχουμε ακόμη την πλήρη δυνατότητα να προσφέρουμε στους ασθενείς μας την ανωτέρω τεχνική, αλλά δεν είναι σίγουρα πάρα πολύ μακριά ο χρόνος που θα μπορούμε π.χ. να αφαιρέσουμε την χοληδόχο κύστη ή να αποκαταστήσουμε τις κήλες μέσα από το στομάχι και χωρίς απολύτως καμία τομή στο κοιλιακό τοίχωμα. 

Έχετε ευαίσθητα δόντια;


Πονάνε τα δόντια σας μετά από κάποια ερεθίσματα;

Όταν τα δόντια σας πονάνε μετά από κάποια ερεθίσματα, όπως με την αφή, το κρύο, το ζεστό, τον αέρα, τις γλυκές ή ξινές τροφές, μπορείτε να έχετε αυτό που οι οδοντίατροι ονομάζουν οδοντική υπερευαισθησία ή ευαίσθητα δόντια.
Η πάθηση αυτή προκαλείται, συνήθως, από την διάβρωση του σμάλτου ή την υποχώρηση των ούλων που εκθέτουν την ρίζα του δοντιού.
Αν αποφεύγετε τις ευαίσθητες περιοχές όταν βουρτζίζετε τα δόντια σας, όταν χρησιμοποιείτε νήμα, όταν μασάτε ή πίνετε, λόγω της ενόχλησης, χρειάζεστε θεραπεία.
Αν δεν καθαρίζετε τα δόντια σας καλά λόγω της ευαισθησίας τους, τότε θα εμφανίσετε ασθένειες σε δόντια και ούλα.
Αφού καθοριστεί η αιτία της υπερευαισθησίας των δοντιών, ο οδοντίατρος θα χορηγήσει την κατάλληλη θεραπεία στην προβληματική περιοχή με κάλυψη των εκτεθειμένων περιοχών και θα συστήσει ένα πρόγραμμα συντήρησης.
Το πρόγραμμα συντήρησης περιλαμβάνει τη χρήση ειδικής οδοντόκρεμας και την εφαρμογή ενός διαλύματος φθορίου καθημερινά.
Βιβλιογραφία
Mayo Clinic, Οικογενειακός Οδηγός Υγείας, Εκδ. Αξιωτέλη

Η ευαισθησία στις τροφές


Η ευαισθησία στις τροφές είναι πρωτογενής ή δευτερογενής

Πρωτογενής σημαίνει ότι δεν γνωρίζουμε από που προέρχεται, δηλαδή δεν γνωρίζουμε την αιτία της, αν και συχνά το υποψιαζόμαστε αλλά δεν μπορούμε να το αποδείξουμε.
Η πρωτογενής ευαισθησία μπορεί να οφείλεται σε τροφική αλλεργία από ανοσολογικό μηχανισμό  (βρέφη 10% και ενήλικες <5%) ή σε μη ανοσολογικό μηχανισμό, όπως τον μεταβολισμό και τις ιδισυγρασιακές αντιδράσεις.
Δευτερογενής σημαίνει ότι η ευαισθησία στις τροφές οφείλεται σε μια γνωστή κατάσταση, όπως διαταραχές του γαστρεντερικού συστήματος ή από φαρμακευτική αγωγή.
Οι δευτερογενείς ευαισθησίες εμφανίζονται συχνά, αλλά συνήθως είναι βραχυχρόνιες και καλά ανεκτές. Π.χ. κατά την διάρκεια της γαστρεντερίτιδας δεν πρέπει να καταναλώνονται γαλακτοκομικά και τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες. Μετά από σύντομη διακοπή των γαλακτοκομικών, επουλώνεται το γαστρεντερικό σύστημα και η ανοχή επιστρέφει στα φυσιολογικά όρια.
Η υπερκατανάλωση τροφών μπορεί να είναι αίτιο δυσανεξίας στις τροφές, όπως και η κακή υγεία του γαστρεντερικού συστήματος από μειωμένη πρόσληψη φυτικών ινών, ανεπαρκή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και έλλειψη ισορροπημένης διατροφής (ποικιλία στη διατροφή).
Από τις πιο συχνές δυσανεξίες είναι η δυσανεξία στο σιτάρι και η δυσανεξία στη λακτόζη.

Χάπι κατά του αλκοόλ


Χάπι για την καταπολέμηση της ασθένειας του αλκοολισμού
Το Selincro, ένα ένα νέο φάρμακο για την καταπολέμηση της ασθένειας του αλκοολισμού, στις ΗΠΑ.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων συνέστησε την έγκριση του φαρμάκου, σε συνδυασμό με την παροχή συμβουλών, για τη μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ στους ενήλικες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την εν λόγω σύσταση.
Πολλά από τα 27 κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) προβληματίζονται με τον εθισμό και την αύξηση των ποσοστών θανάτου από διαταραχές οφειλόμενες στη χρήση αλκοόλ, και προς το παρόν μόνο οκτώ τοις εκατό των κατ 'εκτίμηση 14 εκατομμύρια αλκοολικών λαμβάνουν θεραπεία.
Τα ναρκωτικά, acamprosate  και η ναλτρεξόνη είναι προς το παρόν διαθέσιμα στις ΗΠΑ για να βοηθήσουν εκείνους που αγωνίζονται για απεξάρτηση. Το Acamprosate διαχειρίζεται τα συναισθηματικά ερεθίσματα σε ανθρώπους που έχουν ήδη σταματήσει το ποτό, ενώ η ναλτρεξόνη καταστέλλει την επιθυμία  σε βαρείς πότες που προσπαθούν να το σταματήσουν.
Το νέο χάπι είναι παρόμοιο κατά το ότι αναστέλλει τη δράση των οπιοειδών υποδοχέων - το κέντρο κινήτρου - στον εγκέφαλο, και η εταιρεία συνιστά αυτό να λαμβάνεται, όπως απαιτείται, μία έως δύο ώρες πριν από την έναρξη κατανάλωσης των ποτών.
Το Selincro μειώνει την κατανάλωση αλκοόλ, ενώ ο ασθενής πίνει και  θα είναι αποτελεσματικό και για τη μείωση των βλαβών που προκαλούνται στο σώμα από τη χρόνια βαριά κατανάλωση. Μπορεί να προσφέρει έναν τρόπο για την πρόληψη της βλάβης του ήπατος που προκύπτουν από την κατάχρηση αλκοόλ. Η κάψουλα περιέχει δύο ένζυμα και μειώνει τα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα σε κατάσταση μέθης. Η συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα μειώνεται κατά δέκα τοις εκατό 45 λεπτά μετά την κατανάλωση και σχεδόν 37 τοις εκατό σε τρεις ώρες.
Το φάρμακο περιέχει AOX και Cat ένζυμα και θα μπορούσε να προσφέρει μια εναλλακτική λύση αντίδοτου και να χρησιμοποιείται ως προφύλαξη για τη δηλητηρίαση από οινόπνευμα.
Βιβλιογραφία
examiner.com

Εταιρεία Ελλήνων Ευεργετών



Η λέξη ευεργέτης είναι Ελληνική...
Ευεργέτης είναι λέξη Ελληνική. Δέν μεταφράζεται.
Στις δυτικές γλώσσες παρουσιάζεται αυτούσια  με λατινικούς χαρακτήρες evergetes. H αγγλική λέξη benefactor και η γαλλική  bienfaiteur δέν αποδίδουν  την πραγματική έννοια του ευεργέτη.
Στήν Ελληνική ιστορία από την Αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ο ευεργέτης παραμένει το κεντρικό πρόσωπο  του Ελληνικού πολιτισμού. Σήμερα στην  Δύση  και στον δυτικοποιημένο πλανήτη  κυριαρχεί στους επιχειρηματικούς κύκλους η έννοια του donation. Πρόκειται  για φορολογική διευκόλυνση  που επιτρέπει στον επιχειρηματία να μειώσει τον φόρο  που υποχρεούται να καταβάλει στό κράτος με το να διαθέτει ένα ποσόν ως donation  σε κάποιο κοινωνικό έργο που θά απαλάσσεται απο  φορολογία. Πρόκειται  δηλαδή δια μια κακώς εννοουμένη ευεργεσία άμεσα συνδεδεμένη  με το κοινωνικό σύστημα ελεύθερης αγοράς, καθώς,  στην δύση ο ευεργέτης πεθαίνει πλουσιότερος, ενώ στον χώρο του Ελληνισμού πεθαίνει φτωχότερος.
Στην αρχαία Ελλάδα  ο θεσμός της χορηγίας  αποτελούσε δημόσιο  και επιβεβλημένο χρέος  γιά κάθε πολίτη και ειδικώτερα των επιφανέστερων. Στήν αρχαία Ελλάδα  και ειδικά στην Αθηναική δημοκρατία  αποτελούσε κυρίαρχη ιδεολογία, η δραστηριοποίηση  και προσφορά κάθε πολίτη, στον οικονομικό, κοινωνικό  και πνευματικό τομέα, εξίσου. Ο πολίτης είχε τήν υποχρέωση  να εργάζεται  και να προσφέρει  το περίσσευμα της εργασίας σε επενδύσεις προς όφελος της κοινωνίας. Ενδεικτικά ο ενσαρκωτής της Δημοκρατίας Περικλής εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα δημόσια πράγματα μέσω πολιτιστικής χορηγίας  τραγωδίας του Αισχύλου και όπως διακηρύσσει το ψήφισμα της Αιξωνής  '' στήν γενναιοδωρία των χορηγών  βασίζεται η καλλιτεχνική δραστηριότητα'' στήν  αρχαία Αθήνα.
Σύμφωνα με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου ευεργεσία, ως κοινωνική προσφορά, θεωρείται λειτουργία και οι  ευεργέτες θεωρούνται λειτουργοί.
Οι Έλληνες ευεργέτες στο διάβα της ιστορίας κατόρθωσαν να υπερβούν   ίδιον της απλής ζωής και τό απλώς έχειν και κατέχειν στό πλέον είναι, του ποιοτικού  τρόπου της κοινωνικής συνύπαρξης, όπου οι έννοιες του ήθους και της σπουδαιότητος, εκφράζουν την ειδοποιό διαφορά  που διακρίνει τήν χορηγία, την ευεργεσία  και την φιλανθρωπία. Ο Homo Hellenicus  αντιστοιχεί στην ιδεώδη σύζευξη του Ηοmο Εthicus [καλοκαγαθία]  και του Homo Economicus [ηθική επιχειρηματικότητα] έναντι του άπληστου οικονομισμού και του τεχνολογικού αυτισμού της εποχής μας.
Στo σύνολό τους οι Έλληνες Ευεργέτες υπήρξαν πρόσωπα μεγαλόψυχα με γενναιόδωρη ψυχή που η δράση τους αποτελεί πρότυπο ηθο-ποιητικής συμπεριφοράς, φιλοτιμίας με δράση χρηστού πολίτη και διακόνου του λαού.
Η Eταιρεία Ελλήνων Ευεργετών  επιδιώκει μέσω της δρασεώς της στην ανάδειξη του έργου των Ελλήνων Ευεργετών τιμώντας την συνεισφορά τους  να φέρει τους πολίτες πιο κοντά  στο έργο τους  και να διδαχθούν απο το παράδειγμα τους ιδιαίτερα σήμερα στους χαλεπούς καιρούς που διάγουμε, προάγοντας τον εθελοντισμό και  την κοινωνική αλληλεγγύη ενάντια στην φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό ακολουθώντας την ρήση του Αριστοτέλη ''Αεί το βέλτιστον ήθος, βελτίονος αίτιον πολιτείας.''
Βιβλιογραφία

http://etaireiaee.blogspot.gr/