Αρχική

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Ασφαλείς Αγορές στο Διαδίκτυο


Η πλοήγηση στο διαδίκτυο αποτελεί μέρος της καθημερινότητας των περισσότερων ανθρώπων.
Από το διαδίκτυο αντλούμε πληροφορίες, το χρησιμοποιούμε ως μέσο επικοινωνίας και μέσω αυτού έχουμε τη δυνατότητα να αγοράσουμε προϊόντα και υπηρεσίες.
Οι αγορές μέσω διαδικτύου αποτελούν τάση που εδραιώνεται με την πάροδο του χρόνου καθώς αποτελούν μια εύκολη συνήθεια από την άνεση του χώρου μας και μας δίνουν την ευχέρεια ενδελεχούς έρευνας αγοράς.
Σε γενικές γραμμές, η αγορά από το Ίντερνετ είναι ασφαλής, ιδιαίτερα όταν γίνεται από αναγνωρισμένα και μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Υπάρχουν όμως και κάποιες περιπτώσεις που κρύβουν κινδύνους για τους καταναλωτές.
Οι κίνδυνοι αυτοί σχετίζονται κυρίως με την αθέτηση των όρων της εμπορικής συμφωνίας (μη παράδοση των προϊόντων ή των υπηρεσιών, παράδοση ελαττωματικών αγαθών, χρέωση κρυφών εξόδων).
Πρέπει δηλαδή να είναι κανείς καχύποπτος και να δίνει ιδιαίτερη προσοχή στους όρους της εμπορικής συναλλαγής, ελέγχοντας τη φερεγγυότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος με το οποίο συναλλάσσεται.
Από τα παραπάνω, προκύπτει μια σειρά από ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν προς γνώσιν των καταναλωτών:
Πώς μπορώ να κάνω ασφαλείς αγορές μέσω Internet;
•          Προσέχω στο να δίνω μόνο τα απολύτως απαραίτητα προσωπικά στοιχεία για τη συναλλαγή.
•          Προτού προβώ σε συναλλαγή πρέπει να ενημερωθώ σχετικά με τα συστήματα που χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό κατάστημα και τους όρους χρήσης
•          Ενημερώνομαι σχετικά με την ταυτότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος.
•          Για αγορές είναι προτιμότερες οι προπληρωμένες δικτυακές υπηρεσίες, καθώς παρέχονται από εταιρείες φερέγγυες και σοβαρές που προσφέρουν αποζημίωση σε περίπτωση εξαπάτησης.
•          Χρησιμοποιώ προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες.
•          Αποφεύγω να κάνω ηλεκτρονικές συναλλαγές από υπολογιστές τρίτων ή δημόσια προσβάσιμους (π.χ. από Ίντερνετ καφέ).
•          Φυλάσσω τους κωδικούς σε ασφαλές μέρος. Δε χρησιμοποιώ για κωδικό ονόματα οικείων μας, ημερομηνίες γέννησης, επετείων, κ.λ.π, που εύκολα μπορεί να μαντέψει κανείς.
Πώς μπορώ να ελέγξω εάν η εμπορική σελίδα είναι αξιόπιστη;
•          Πρέπει να προσδιορίζονται ξεκάθαρα τα στοιχεία της ταυτότητας της εταιρείας, δηλαδή το όνομα, η διεύθυνση, ο αριθμός τηλεφώνου, τα στοιχεία επικοινωνίας.
•          Πρέπει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος να είναι σαφή, αληθή και εύκολα προσβάσιμα.
•          Οι όροι χρήσης της συναλλαγής να είναι προσβάσιμοι και διαφανείς.
•          Οι παραγγελίες να επιβεβαιώνονται με e-mail.
Μετά την αγορά:
•          Πρέπει να θυμάμαι ότι έχω τα ίδια δικαιώματα σα να κάνω αγορές από κανονικό κατάστημα
•          Πρέπει να κρατώ όλα τα στοιχεία επικοινωνίας, ίσως τα χρειαστώ σε περίπτωση αργοπορίας ή προβλήματος με τη παράδοση του προϊόντος
•          Πρέπει να κρατώ αντίγραφο των όρων και των προϋποθέσεων αγοράς
Συμβουλές για την αντιμετώπιση προβλημάτων:
•          Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορώ να ακυρώσω μια υπηρεσία ή να επιστρέψω ένα προϊόν, μέσα σε ορισμένο χρονικό διάστημα – συνήθως επτά ημερών – γνωστό και ως “cooling-off period”
•          Σε περίπτωση επιστροφής, πληρώνω ο ίδιος τα έξοδα αποστολής
•          Σε περίπτωση παράδοσης ελαττωματικού προϊόντος, μπορώ και πρέπει να προβώ άμεσα σε καταγγελία στις αρμόδιες υπηρεσίες
•          Σε περίπτωση μη εκτέλεσης μιας υπηρεσίας, δικαιούμαι την επιστροφή των χρημάτων μου
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα ποσοστά των ηλεκτρονικών αγορών διαφέρουν από χώρα σε χώρα
Οι πιο φανατικοί οπαδοί του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι οι Δανοί, ενώ η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται στις αναπτυσσόμενες αγορές, με ποσοστό που είναι το χαμηλότερο μεταξύ των παλαιών κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ε.Ε. υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 106 δισεκατομμύρια ευρώ και το 70% αυτού συγκεντρώνεται σε τρεις αγορές, τη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.
Τα προϊόντα-υπηρεσίες που κυρίως αγοράζουν οι καταναλωτές μέσω Ίντερνετ είναι εισιτήρια για ταξίδια και κρατήσεις δωματίων (42%), ρούχα (41%), βιβλία-περιοδικά (39%), οικιακός εξοπλισμός (35%), εισιτήρια για θεάματα (33%), ηλεκτρονικός εξοπλισμός (25%) και λογισμικό (21%).
Συμπερασματικά, όταν κάποιος κάνει ηλεκτρονικές αγορές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και να έχει γνώση των τυχόν κινδύνων που εγκυμονεί το διαδίκτυο. Εάν κανείς έχει στο νου του όλα τα παραπάνω, τότε κερδίζει από τα πλεονεκτήματα των αγορών μέσω Ίντερνετ, καθώς δε χάνει χρόνο, το κόστος συναλλαγής είναι χαμηλό και η ποικιλία αγαθών και υπηρεσιών είναι τεράστια.
Πηγή

http://www.ekpizo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου