Συχνά αρνούμαστε να παραδεχθούμε ότι θέλουμε αγάπη
και φροντίδα.
Τότε, αναλαμβάνει το σώμα να εκδραματίσει την ανάγκη
μας και μας στέλνει στο κρεβάτι και στην αναγκαστική φροντίδα των άλλων που δεν
μπορούμε πλέον να αρνηθούμε.
Δεν έχει σημασία αν αυτή τη φροντίδα την προσφέρει
ένα αγαπημένο πρόσωπο, ή ένας άγνωστος γιατρός και κάποιες νοσοκόμες.
Στην ουσία
έχει εκπληρωθεί το βαθύτερο αίτημα επιστροφής μας σε μια κατάσταση όπου είμαστε
απαλλαγμένοι από φροντίδες και αφημένοι στη μέριμνα κάποιου άλλου.
Είναι ένα είδος παλινδρόμησης σε άλλες πιο παιδικές εποχές
που εγκαταλείπαμε τον εαυτό μας στα στοργικά χέρια κάποιου μεγάλου.
Από εσωτερική σκοπιά, η ασθένεια είναι ένας τρόπος να
ζητήσουμε αγάπη, να απαλλαγούμε για λίγο από τις ευθύνες, να αποφύγουμε
δύσκολες καταστάσεις, να διεκδικήσουμε και να εκδικηθούμε. Αυτό το τελευταίο
όσο παράξενο κι αν μοιάζει είναι πολύ αληθινό.
Συχνά μια ασθένεια έρχεται ως τιμωρία του εαυτού μας
ή κάποιου άλλου προς τον οποίο απευθύνουμε το μήνυμα «κοίτα σε τι κατάσταση με
έφερες». Ταυτόχρονα ο ασθενής, μέσα στην ανημποριά του αποκτά ένα είδος εξουσίας
που επιτέλους μπορεί να ασκεί προς εκείνους που τον φροντίζουν.
Από παιδιά έχουμε διαπιστώσει ότι ελέγχουμε τους
οικείους μας, μάλλον, περισσότερο ξαπλωμένοι στο κρεβάτι του πόνου παρά όρθιοι
και υγιείς.
Οι μητέρες που μπορεί να έχουν στραφεί και προς άλλα
ενδιαφέροντα επιστρέφουν και πάλι για να ξενυχτήσουν στο προσκεφάλι του παιδιού. Όπως τα ενήλικα παιδιά που απασχολημένα με τις υποχρεώσεις τους μπορεί να
έβλεπαν αραιά και που τους ηλικιωμένους γονείς περνούν πολύ περισσότερες ώρες
κοντά τους όταν αυτοί κείτονται ασθενείς στο κρεβάτι ενός νοσοκομείου.
Με λίγα λόγια η ασθένεια είναι ένας τρόπος να
εξασφαλίζουμε την συχνότερη παρουσία των άλλων κοντά μας. Δεν είναι ίσως ο πιο
σοφός. Αλλά είναι μια διέξοδος.
Όπως το συνάχι που συχνά ξεσπάει επειδή πνίξαμε τόσα
δάκρυα μέσα μας που στο τέλος ξεχειλίζουν από τη μύτη!
Όπως ο καρκίνος, που σύμφωνα με αυτή την προσέγγιση
εμφανίζεται σε άτομα που ήταν πάντα πρόθυμα, εξυπηρετικά και γίνονταν θυσία για
τους άλλους ή κυνηγούσαν με μανία την τελειότητα και υπηρετούσαν με αυτοθυσία
τις υποχρεώσεις και τα πρέπει τους.
Είτε ως εξυπηρετητές των άλλων είτε ως
περφεξιονιστές έθεσαν τον εαυτό τους κάτω από άκαμπτους κανόνες που δεν τους
επέτρεπαν να ξαποστάσουν, να ζητήσουν για τον εαυτό τους, να διεκδικήσουν ή να
πουν «δεν γίνεται».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου