Το παιχνίδι ως πηγή μάθησης
Το παιχνίδι είναι εργαλείο μάθησης σε όλες τις ηλικίες.
Στα πρώτα παιδικά χρόνια το παιχνίδι διεγείρει τον εγκέφαλο
και ωριμάζει την ψυχή.
Τα πρώτα παιδικά παιχνίδια είναι μιμητικά. Μιμούμαι σημαίνει
βλέπω και αντιγράφω. Με τη μίμηση ένα παιδί μαθαίνει να χαμογελάει, να βαδίζει,
να μιλάει και να χτυπάει παλαμάκια.
Στα πρώτα νηπιακά χρόνια οι γονείς προσπαθούν με τον
καλύτερο τρόπο να αναπτύξουν αυτή την ικανότητα του παιδικού μυαλού και με το
παιχνίδι της μίμησης να του διεγείρουν τον εγκέφαλο και να ωριμάσουν την ψυχή
του.
Μετά τα 6 το παιδί αρχίζει και μαθαίνει και χτίζει τον δικό
του κόσμο. Σε αυτή την ηλικία καλύτερα είναι τα ομαδικά παιχνίδια, καθώς το
παιδί πρόκειται να περάσει τη ζωή του σε μια κοινωνία.
Τα ομαδικά παιχνίδια καλλιεργούν την επικοινωνία και το
συναγωνισμό, εκπαιδεύουν το παιδί να μελετά τις κινήσεις του αντιπάλου του και
προσπαθεί υποσυνείδητα να κάνει τις δικές του κινήσεις. Όπως ακριβώς θα κάνει
αργότερα μεγαλώνοντας.
Σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά θέλουν να παίζουν με κούκλες
και αρκουδάκια που λειτουργούν με το φαινόμενο της μετάθεσης και πιστοποιούν τη
συνέχεια της γονικής φροντίδας και δείχνει την ανάπτυξη του συναισθηματικού
τους κόσμου.
Κάποια άλλα παιχνίδια, όπως το βαλιτσάκι του γιατρού ή τα
κουζινικά οριοθετούν τους δρόμους του μέλλοντος και συμβολίζουν τις υπηρεσίες
που η κοινωνία σκοπεύει να τους αναθέσει.
Το παιχνίδι αποτελεί το μαγικό σύμβολο της κοινωνίας που
δίνει οξυγόνο στην ψυχή και διεγείρει τον εγκέφαλο.
Βιβλιογραφία
kidshealth.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου